Ruby

7 år.
Wow. Det var sju år sedan jag skrev någonting här. SJU ÅR?! Jag var alltså 15 år då. Nu är jag 22 och fick nyss för mig den paradoxala idén att starta en blogg igen. Då kom jag att tänka på therambler som till min förvåning fanns kvar och tydligen legat här som en orörd tonårsdagbok i SJU ÅR. 

När jag ser tillbaka på mina gamla inlägg är det med mycket nostalgi och lite sorg? Hade så gärna velat prata med 15åriga Victoria nu och bah "gör såhär och såhär och inte sådär". Hon va så ångestfylld i onödan. Så nerkärad i fel personer. 

Så vem är jag nu? Till att börja med heter jag inte Victoria längre utan Ruby. Jag brottas fortfarande med ångesten och är för tillfället nerkärad i en föredetta missbrukare - haha. Men jag vet vem jag är nu. Elller jag vet åtminstone åt vilket håll jag vill och om jag har tur, kanske, bara kanske, kan det jag kommer att skriva här nå ut till någon tonåring (eller vem som helst) som känner sig hjälplös och missförstådd så som jag gjorde då. Jag ska berätta om vad som hände under de där sju åren jag inte skrev någonting här. Jag ska berätta om nuet. Jag ska berätta allt.