Ruby

mitt 2009;

Januari
Jag minns att jag sa till mig själv att jag skulle minnas. Minnas hur otroligt glad jag var de första månaderna utav det nya året. Så att jag senare i detta skedet skulle kunna skriva just det. Mycket berodde förmodligen på min dåvarande största förebild - Timo Räisänen. Killen som gjorde mig till en duracell kanin.


Februari
Var kanske inte den allra lyckligaste månaden men jag vandrade fortfarande runt och kallades för Timo eller Timo 2. Ganska orginellt, men mycket trevligt. Det jag kan sakna är populäriteten. Februari var månaden för utveckling, skulle jag tro.



Mars
Jag minns vänskapen denna månad givit. Musikklassen som jag går i var redo för sin musikaldebut och Julia och jag upplevde oförglömliga dagar.



April

April och Augusti är troligen de månader jag minns allra bäst. Just för att det var det de var - bäst. Jag var på topp, helt enkelt! Det var även denna månad som jag började intressera mig allt mer för skriftens värld och laddade upp min allra första text, som jag fick otroligt fin respons på.



Maj

Var en hemskt månad. På både gott och ont. Så jag flydde landet och bosatte mig i Turkiet för en vecka. Efter den visiten blev ingenting sig likt. Turkiet ändrade mig. Värmde mig.



Juni
Sommaren i Sverige hade börjat. Den spenderades flitigt med Julia och två pojkar som lurade skallen ur oss. Dock tömde en utav dem min ensamhet med djupa diskussioner och en lägenhet att fly till. Det var även i slutet utav denna månad min hängivenhet till Håkan Hellström uppkom.

Bild ifrån månaden saknas. Jag skäms.

Juli
Oh, det var en fin månad. Ja, fin är ordet. Jag fann Elin och Oskar. Jag hade lämnat alla andra bakom mig. & Håkan hade tagit över mitt tomma hjärta. Han gav mig hopp. Jag minns att solen sken som aldrig förr. Det var fint. 
Ord ifrån månaden:
Jag ska bränna fotografier. Jag ska dricka hjärtat rent.
Vara oresonlig, intolerant, paradoxal.
Jag ska stupfull utav tomhet vingla fram på vad som kallas mina "egna ben"
Jag ska va högljudd, ömklig, definitiv.
Sentimental


Augusti
Augusti och September var de allra finaste månaderna i mitt liv. Nånsin. Elin glittrade för fullt i mitt hjärta och jag träffade mitt hjärtas låga - Viktor. Jag har fina anteckningar någon stans som tydligt och utförligt beskriver känslorna jag var fylld utav dessa dar. Jag har aldrig varit så lycklig. Kärleken hade åter funnit mig. Min enda kärlek. Älskling, du vet att du har gjort mitt liv värt att leva?



September
Förmodligen den bästa tiden i mitt liv. Håkan den artonde är ett minne för livet.



Jag hann inte längre än såhär. På nåt vis känns det som att detta är just tillräckligt. Det var den bästa tiden i mitt liv. Nu ska jag gå, för att leva mitt liv. För det är vad dom säger vi måste göra. Hundar som oss.

#1 - josef

fan vad bra att casper visa mig den här bloggen för du skriver så bra och han har spridit din blogg över hela skolan typ :)

#2 - casper

victoria jag älskar den här bloggen lika mkt som jag älskar dig som en vän :)

jag kommer läsa den tills döden tar mig :)

forsätt med det hära du kommer bli stor :) massa kramar

#3 - Din "syster"



Va du kan :-)