Ruby

Älska som om du skulle vara död imorgon
Vad är kärlek? Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Likaså känslorna. En sak är säker, kärleken lämnar ingen oberörd. Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarad. Kärlek kan göra ack, så ont. Den kan göra oss lyckligare än nånsin. Men i slutändan så får du ändå skylla dig själv för att du varje gång tror på den. Du lurar dig själv alldeles för många gånger.

Varför utsätter vi oss för detta? Varför faller vi? Jag är väldigt kär just nu. Jag har fallit för min dröm - hårdare och djupare än nånsin. Jag är kär i min obesvarade kärlek. Det tog hela tre år innan min kärlek besvarades. Tre jävla år. Men för bara ungefär ett år sedan fick jag en uppgift utav min svenska lärare. Uppgiften var att skriva lite om vad jag tyckte gjorde mitt liv värt att leva. Jag skrev att jag inte riktigt visste. Jag skrev att jag inte riktigt förstod mig på livet och att ingenting riktigt utmärkte sig. Hade jag fått samma uppgift idag, vet jag precis vad jag hade skrivit! - Hoppet!

Det sägs att hoppet är det sista som överger oss människor och det må så vara. Jag minns hur lycklig jag var och faktiskt fortfarande är fastän det gör lite ont nu. Femtonde Augusti är för evigt skrivet om i mitt häjrta. Du gör hela mitt liv perfekt. Varje natt vi skulle säga adjö under lycktstolpen vid trottoaren på dåliga gatan. Känslan utav att inte klara sig utan dig i sekunder. Dina långsama steg in i värmen. Dina läppar som virrat bort och hittat hem och den där lyckan som nästan drog mig till döden. Jag tror aldrig att jag kommer få uppleva sån här kärlek igen. Nej, kärlek som vår har aldrig funnits nån gång!


Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek:
"En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

Räcker det om jag säger att jag älskar dig?

#1 - casper

mitt hjärta fastna vid denna blogg när du starta den men nu kan den inte släppa taget för bloggen blir bara finare och finare:)

#2 - Lina

kärlek är sjukt! helt underbart är det, jag vet inte riktigt vad det är. men bra är det!

#3 - Lina

jag har aldrig riktitg tänkt på vad kärlek innebär?

är det en känsla, ett humör? är det bara något som finns runt om oss och i oss?

vad jag vet är Kärlek en underbar känsla/humör.

för mig är det nog en känsla, att man känner något.

Känna kärlek?

jag vet iallfall när jag är kär, man vet hur det känns, det känns liksom.. mycket. känslorna blir så mycket att det tillslut bara blir en stor känsla som kallas kärlek?

att alla känslor i kroppen, som glädje sorg och allt vad man nu har som bara blir för mycket för en att klara av, och så bildar det kärlek..?



Det tror jag!