Ruby

Det gör inte ont...så länge du är med mig.



Det är något farligt och skrämmande med att åldras, växa, mogna och plötsligt börja inse en massa saker som förut var så självklara. Idag är det min födelsedag. Idag för exakt femton år sedan kunde jag inte  uttala ett enda ord och förstod absolut ingenting alls om livet och dess krångel - Nu femton år senare står jag för mig själv med hela världen framför mig, är lite smått kär i ord och intresserad utav psykologi. Jo, jag måste erkänna att jag känner mig så liten och hjälplös ibland att jag inte vet vad jag ska ta mig till...men jag känner mig fortfarande inte ung och barnslig. Visst, jag är bara en utav många ungdomar som faktiskt, förhoppningsvis har hela livet kvar. Men jag saknar känslan utav frihet, trygghet och främst kärleken till högtider och föräldrar som tynar bort ju äldre man blir. Tiden bara försvinner, det är obegripligt. För bara några år sedan var jag så enormt förväntansfull inför min födelsedag och dylik att jag knappt kunde få igen ögonen kvällen innan. Jag kände också den där längtan efter att få krama om mamma efter en hel ''skilsmässovecka'' hos pappa. Nu känner jag inte det längre. Inte lika starkt!

Som tur är har i varje fall jag världens underbaraste pojkvän. På riktigt! Han lockar fram känslor i mig som jag inte trodde existerade innan. De där starka känslorna jag tvivlat på så hemskt många gånger. Det gör inte ont när jag är med dig. Jag är verkligen lycklig nu. Du får mig att vilja måla upp alla fjärilar du fyller mig med, på världens gator och bara börja leva! ♥

#1 - Annelie

Det är att tur att man har en mamma o pappa. Så man kan bli lite bortskämd, eller mycket?

#2 - Rickard

bra att det går bättre för dig nu!

att växa upp kommer alltid vara jobbigt men det är så att ju äldre man blir desto snabbare går tiden vi kan inte hjälpa det men så är det!^^

men den där kommentaren om att det är bra att bli bortskämd är bara skum om man blir bortskämt så blir man oftast känslig å får aldrig veta hur det känns att joba för nått som är väldigt viktigt i denna värld!

<3

#3 - Pingu

Victoria!

Allt du skriver stämmer som bara den..

Tänk när man var liten och knappt kunde sova för man var så förväntansfull inför födelsedagen som kom dagen efter. Och nöjd blev man alltid, det var liksom inget som kunde gå fel.

Men nu för tiden är det som du skriver, mycket mer komplicerat och livet är helt annorlunda.

Jag saknar allt det där, men vill ändå inte tillbaka det, jag vill ha tillbaka lite av det och plusa ihop det med lite av det jag har nu. Trots att allt kan vara skit ibland så är livet jävligt underbart också.

Jag älskar dig, hoppas du vet om det? <3

#4 - fap-face

Sluta whina.

#5 - Pappi

Vad bra du skriver min lilla älskling!