Ruby

Tänk att bara få känna att man lever!


Liv

Enligt Wikipedia

Denna artikel behandlar det biologiska begreppet liv.

liv är en egenskap som alla
organismer har. Det finns ingen helt entydig definition på biologiskt liv, men en lista över kriterier kan se ut ungefär så här:

  • Livet förökar sig, vilket kallas fortplantning.
  • Vid reproduktionen förs arvsanlag vidare.
  • Livet har förmåga att vidareutvecklas.
  • Något som är levande kan reagera på yttre stimuli, se sensibilitet.
  • Det som är levande söker föda och har en egen ämnesomsättning.

Virus räknas i allmänhet inte som en livsform, då virus saknar egen ämnesomsättning.

Då står det skrivet - jag är ett virus!

#1 - Oskar

Jag förstår inte?

#2 - BDlover

jag älskar din blogg gumman det e skitbra du tar allt från hjärta och det blir så braaaa

#3 - adrian

vad glad jag blir när jag läser på din blogg. du är bra på att skriva