Ruby

Där elden falnar (men fortfarande glöder)
Skymningen är tislöst vacker, stjärnorna är estetik för mig och ni fina håller ihop min värld - när allt annat här är falsk och fel! Jag har ingen lust längre. Helgen är på ingång. Ja, faktum är att den börjar redan idag. Jag funderar. Jag tänker. Jag tänker på att vintern är vacker. Men den har en tendens att lyckas dra ner mig till botten. Jag tänker på att vem som helst kan avge tomma löften och göra hål när dom lovar och svär. 
Jag skulle vilja klara utav att skriva någonting riktigt vackert. Någonting som fick allas hjärtan att renas. Någonting, vad som helst, som gjorde revolution inuti alla. Jag skulle vilja visa er hela världen ifrån mitt perspektiv.
Inatt var det för första gången någon som sa till mig att ''nothing could bring him down''. Han berättade att han aldrig nånsin är olycklig och sorg visste han inte vad det var. Jag fråga honom hur detta var möjligt. Jag frågade om han aldrig hade behov utav den. Jag sade att jag inte skulle klara mig utan det, för jag tycker att den är vacker. Han svarade - Du är sjuk.

Det är väl så; För du kan inte se, när löven faller ner, hur sjuk jag är.   

   
#1 - Elin Palmgren

Denna olyckligtvisa värld förtjänar inte någon så fin som dig Victoria. Du är precis som en dröm, och sannerligen helt magiskt.



Sjuk, nej. Om du vore sjuk - så vore jag sjuk.

Vartenda litet ord du skriver ner och varenda liten stavelse är vackert och de berör mig på djupet.

Du är lyckan, du får mig att känna att jag är hel på något vis. Hur ska jag någonsin kunna förklara i ord hur underbar du är?

Det finns inte ord till att beskriva.



du kan sluta dina ögon och aldrig känna dig ensam.



Kan du älska mig som romeo älskar julia,

och så som jag älskar dig?



#2 - Oskar

Jag kan väll egentligen bara hålla med i ovanstående kommentar.

Och vintern är vacker, så även hösten.

Fast hösten är deppig, så mörk.

#3 - c

fyfan va fint.

#4 - Pappi

När vintern kommer så tänds alla vackra snölyktor.

kram kram

#5 - Bebbe..

Jag kan inte säga annat, än att jag saknar dig.. <3