Ruby

Och du är lyckan
Ibland kan en sådan liten sak som att  råka gå förbi tv-skärmen vara någonting utav det bästa man nånsin gjort. Imorse inträffade detta mig. Kära ZTV hade nämligen bestämt sig för att hålla i ett Håkan Hellström maraton. Vilket innebar att alla Hellströms musikvideos spelades upp efter varandra. Jag kunde verkligen inte slita mig därifrån efter den insikten heller. Men då var det någonting jag fastnade lite extra för, som jag inte lagt så mycket tanke på innan - Nu kan du få mig så lätt, videon. Jag personligen tycker att denna låt är uppbyggd på kanske, ja, världens vackraste text. Så det gjorde mig extra glad att videon verkligen lyckas förstärka de där känslorna man annars blir så upprymd utav. Dock är det nog lättare att skapa starkare intryck via en 52tum än en liten suddig youtubelänk.
Det jag syftar på här är i alla fall att man verkligen känner igen sig i textrader som : och jag vågade aldrig hålla din hand, vi är inte såna som i slutet får varan / alla dansar och jag tänker...är du också själv? var är du ikväll / och du var sötare än dom, men jag slängde bort det igen, jag slängde bort nån slags vän / Och om du vill ha mig...nu kan du få mig så lätt.

Jag känner i alla fall igen mig. Det gör säkerligen inte varenda liten individ, men just jag...gör det!

Vad känner du själv?
 
#1 - Lina

ååh, ja visst är både löåten och videon underbar, kann knappt vänta tills man får stå på Liseberg och srkika sig hes till den sista låten ' om du vill ha mig, nu kan du får mig så lätt.

#2 - Emma

jo låten är så sjukt fin text, videon kan inte säga annat än underbar :)



http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=zouge

om du vill ha mer besökare på din blogg! (:

kram

#3 - Caroline

Det ligger någonting magiskt i hans konserter alltså. P&L var obeskrivligt, helt underbart, och givetvis grät jag haha. Nu peppar vi 18:de :)

#4 - pappi

Vem kommer stå längst fram...

Pappi & Lena o Adrian.Hihihi